23 травня 2024 р. в Одеському національному медичному університеті було проведено (у змішаній формі) науковий семінар «Академічна доброчесність у вищій школі: ключові принципи і перспективи». Організаторами заходу виступили: кафедра філософії, біоетики та іноземних мов, комісія з питань академічної доброчесності та етики академічних взаємин, комісія щодо запобігання академічного плагіату і комісія з біоетики. У рамках заходу було прочитано 5 доповідей:
Доповідач – Мацегора Н. А., докт. мед. наук, професор, професор кафедри професійної патології і функціональної діагностики та фтизіопульмонології, голова Центральної координаційної методичної ради ОНМедУ.
Доповідач – Грузевський О. А., докт. мед. наук, професор, професор кафедри загальної і клінічної епідеміології та біобезпеки з курсом мікробіології та вірусології, голова комісії щодо запобігання академічного плагіату в ОНМедУ.
Доповідач – Антоненко П. Б., докт. мед. наук, професор, професор кафедри загальної і клінічної фармакології та фармакогнозії, вчений секретар Вченої ради ОНМедУ, науковий редактор «Одеського медичного журналу».
Доповідач – Годлевський Л. С., докт. мед. наук, професор, завідувач кафедри фізіології та біофізики, голова комісії з біоетики ОНМедУ.
Доповідач – Ханжи В. Б., докт. філос. наук, професор, завідувач кафедри філософії, біоетики та іноземних мов, голова комісії з питань академічної доброчесності та етики академічних взаємин в ОНМедУ.
Захід викликав значний інтерес – в якості слухачів були присутні декілька десятків науково-педагогічних співробітників та здобувачів вищої освіти. Доповіді викликали питання, коментарі, що у підсумку сприяло встановленню атмосфери плідної наукової дискусії. Кожен учасник отримає сертифікат слухача в електронному PDF-форматі із зарахуванням 0,1 кредиту ЄКТС (у разі активної присутності протягом не менше 90% запланованого часу).
Проведений науковий семінар, сподіваємося, сприятиме залученню наукової спільноти до подальшої дискусії щодо етичних та епістемологічних принципів, зафіксованих в понятті академічної доброчесності, а також проблем і перспектив впровадження в освітній процес – під час навчання, викладання та наукової діяльності – відповідних норм і правил.