Верховний Суд встановив, що Сухін Ю.В. був уповноваженою особою на підпис кошторисів ОНМедУ у 2019 році!

Минулого року працівникам та студентам Одеського національного медичного університету вдалося протистояти незаконним діям тодішнього керівництва МОЗ України та завдяки спільним зусиллям домогтися справедливості та відновити роботу Університету в нормальному режимі.

Але, на жаль, до цього у 2019 році нам довелося страждати від незаконних дій МОЗ України під керівництвом колишньої в.о. Міністра охорони здоров’я України У. Супрун, та через це працювати в нестерпних умовах без заробітних плат та стипендій. Нам довелося терпіти ті нахабні знущання МОЗ України на чолі з Уляною Супрун у вигляді постійних відмов у затвердженні кошторисів ОНМедУ на 2019 рік.

Як ми пам’ятаємо, у своїх відмовах МОЗ України посилалось лише на те, що останнє не уповноважувало Сухіна Ю.В. виконувати обов’язки ректора ОНМедУ.

Проте, той факт, що МОЗ України не уповноважило Сухіна Ю.В. виконувати обов’язки ректора ОНМедУ не свідчив про відсутність у Сухіна Ю.В. відповідних повноважень.

Саме під керівництвом т.в.о. ректора Сухіна Ю.В. у 2019 році ОНМедУ звернувся до суду з позовом, у тому числі, до МОЗ України та колишньої в.о. Міністра охорони здоров’я України У. Супрун, за захистом своїх порушених прав. І лише завдяки цьому справедливість була відновлена.

Рішенням Окружного адміністративного суду м. Києва у справі № 640/8411/19 від 26 вересня 2019 року, залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 21 листопада 2019 року, визнано протиправною бездіяльність МОЗ України щодо незатвердження кошторисів ОНМедУ на 2019 рік та зобов’язано МОЗ України затвердити кошториси ОНМедУ на 2019 рік.

07 травня 2020 року колегія суддів Касаційного адміністративного суду Верховного Суду погодилася з висновками судів першої та апеляційної інстанцій та у своїй постанові у справі № 640/8411/19 зазначила наступне:

«… відповідачем (прим.: МОЗ України) порушено вимоги статті 22 Бюджетного Кодексу та пункту31 Порядку складання, розгляду, затвердження та основні вимоги до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою КМ України від 28 лютого 2002 року №228, ст. 29,62,71 Закону України «Про вищу освіту», оскільки відповідач не виконував свого обов’язку головного розпорядника бюджетних коштів та не затвердив бюджету університету на 2019 рік.

Отже, доводи МОЗ України про те, що Сухін Ю.В. не є уповноваженою особою на підпис кошторису, оскільки не призначався МОЗ України на керівну посаду, колегія суддів вважає не може бути доказом обґрунтованості бездіяльності відповідача щодо не затвердження кошторисів Університету.

Підсумовуючи викладене та враховуючи ту обставину, що Сухін Ю.В. на час підписання кошторису був офіційно внесений до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань як керівник з 31.08.2018 року (т.в.о. ректора Одеського національного медичного університет, який має право здійснювати безпосереднє управління діяльністю Одеського національного медичного університету), колегія суддів погоджується з висновками судів попередніх інстанцій, що у МОЗ України не було правових підстав для повернення кошторисів без розгляду».

Таким чином, на рівні Верховного Суду встановлено, що бездіяльність МОЗ України під керівництвом Уляни Супрун щодо незатвердження кошторисів ОНМедУ на 2019 рік була протиправною, а Сухін Ю.В. як законний виконувач обов’язків ректора ОНМедУ мав право на підпис кошторисів ОНМедУ у 2019 році.