Перший досвід проведення ОСКІ-1

З 12 по 16 травня в Одеському національному медичному університеті вперше проходила практична частина проміжної атестації здобувачів вищої освіти 3-го курсу з пропедевтичних дисциплін у форматі Об’єктивного структурованого клінічного іспиту (ОСКІ). Ця форма оцінювання практичних навичок є сучасним інструментом перевірки клінічних знань та вмінь студентів-медиків.

Іспит проходить у вигляді серії станцій, на яких студенти демонструють певні клінічні навички: збір анамнезу, інтерпретація лабораторних та інструментальних методів дослідження, постановку діагнозу, комунікацію з пацієнтом тощо. Ситуації, у які потрапляють здобувачі,  максимально наближені до реальної клінічної практики, що допомагає краще адаптуватися до майбутньої роботи лікаря.

Одна із станцій з дисципліни «загальна хірургія» була присвячена основам гемотрансфузіології. Необхідно було визначити групу крові, резус належність крові, провести проби на сумісність крові донора і реципієнта.  Ці знання дуже важливі при наданні невідкладної допомоги при травмах та масивних кровотечах, особливо в умовах військової агресії.

Завдання на станції пропедевтики внутрішньої медицини імітували реальні клінічні ситуації, в яких студент повинен швидко та точно аналізувати результати лабораторних та інструментальних досліджень.  Аналіз та оцінювання результатів ЕКГ вимагає не лише знань, а й аналітичного підходу. Це сприяє розвитку клінічного мислення, що є основою прийняття медичних рішень в майбутньому.

Студентам було запропоновано різні клінічні завдання, на виконання яких  відводився певний час. Завдяки стандартизованим критеріям та інструкціям для викладачів і симульованих пацієнтів оцінювання проходило максимально неупередженим та об’єктивним.

Зі слів студентів, атмосфера під час проходження ОСКІ-1 була діловою та доброзичливою, що значно знижувало рівень стресу і допомагало краще зосередитися на завданнях, які були цікавими та різноманітними. Максимальна  наближеність до клінічної практики дала можливість всім здобувачам проявити свої знання та логіку мислення в реалістичних умовах.