Осіння школа медичної освіти 2024

З 9 по 12 жовтня на базі Ужгородського національного університету проходила «Осіння школа медичної освіти 2024» україно-швейцарського проєкту «Розвиток медичної освіти» у партнерстві з Міністерством охорони здоров’я України, Маастрихтським університетом (Королівство Нідерланди) та Швейцарським інститутом тропічного та громадського здоров’я.

Захід зібрав понад 100 учасників з різних областей України й іноземних спікерів. З боку ОНМедУ участь взяла асистент кафедри внутрішньої медицини № 1 Ольга Бондаренко.

Ключовими напрямами школи були: основи функціонування системи медичної освіти, її  якість, виклики та зміни в системі медичної освіти України.

За 4 дні відбулося 7 пленарних сесій, 5 панельних дискусій, 4 воркшопи, а також презентація та обговорення дослідження з оцінювання освітнього середовища на додипломній та післядипломній освіті (DREEM, PHEEM).

Пленарні сесії були присвячені системі медичної освіти у світі та Україні, а саме забезпеченню якості, курикулі (освітній програмі), трансформації системи вищої освіти в Україні та досвіду Швейцарії в організації практичної підготовки на додипломному рівні.

Панельні дискусії включали в себе обговорення дидактичних методів у медичній освіті, взаємодії медичної освіти та практики, якості в освіті, проблеми аб’юзу у закладі вищої освіти.

Була можливість обрати два воркшопи. На воркшопі «Викладацька майстерність» обговорювали ставлення як третю складову компетентності (поруч зі знанням та вміннями), вчилися формувати та оцінювати зміни цього компоненту. Інший воркшоп «Проведення досліджень студентами-медиками і фахівцями» був присвячений важливості залучення студентів до дослідницької роботи, як підготовки до практичної у рамках підходу «доказової медицини», та досвіду Нідерландів на прикладі Маастрихтського університету.

Спікери з Великої Британії, Нідерландів, Швейцарії поділились досвідом про організацію медичної освіти в їхніх країнах. Представники МОЗ, МОН, НАЗЯВО, Центру тестування при МОЗ України розповіли про зміни в системі вищої медичної освіті в Україні, що викликало жваву дискусію.

«Осіння школа медичної освіти 2024» стала місцем для взаємодії між експертами, представниками міністерств, медичними освітянами, практикуючими медиками, здобувачами вищої освіти та іншими зацікавленими щодо проблем у медичній освіті в Україні та способів їхнього вирішення. Участь у цьому заході дала можливість обмінятися досвідом та знайти нові ідеї, які можуть бути використані у викладанні: приділення уваги до прикладів практичного використання теоретичних знань у реальній практиці. Ця інформація сприяє впевненій орієнтації в особливостях медичного освітнього процесу на сучасному етапі, дозволяє краще зрозуміти тенденції та направлення розвитку медичної освіти в Україні. Отримані знання викликали жвавий інтерес у колег, зокрема у керівництва і співробітників кафедри, були обговорені, і вже використовуються в роботі студентського наукового товариства та методичній роботі кафедри.