Одним з концептуальних начал підготовки майбутніх працівників в галузі науки й освіти є формування ціннісних підстав їхньої діяльності, які, зокрема, сфокусовані в понятті академічної доброчесності.
В Одеському національному медичному університеті на кафедрі філософії та біоетики в рамках підготовки докторів філософії на ІІІ освітньо-науковому рівні, галузі знань 22 «Охорона здоров’я», спеціальностей 221 «Стоматологія», 222 «Медицина», 226 «Фармація, промислова фармація», 228 «Педіатрія» викладається дисципліна з відповідною назвою.
Метою вивчення навчальної дисципліни «Академічна доброчесність» є оволодіння сукупністю епістемологічних та етичних принципів, а також визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та / або наукових (творчих) досягнень.
Основними завданнями вивчення дисципліни «Академічна доброчесність» є:
Дисципліна «Академічна доброчесність» структурується за таким тематичним планом:
Тема 1. Поняття, загальні принципи та правила академічної доброчесності. Нормативно-правова база.
Тема 2. Епістемологічний та етико-правовий аспекти академічної доброчесності.
Тема 3. Знання та його сателіти. Ознаки раціонального знання. Проблема істинності знань.
Тема 4. Закономірності розвитку науки. Форми організації наукового знання. Критерії науковості та академічна доброчесність у науковій діяльності.
Тема 5. Порушення академічної доброчесності. Антиплагіатні заходи. Правила цитування та посилання.
Вивчення дисципліни «Академічна доброчесність» передбачає, що у підсумку будуть отримані такі результати.
Аспірант (здобувач) має знати:
Аспірант (здобувач) має вміти:
Згідно з пунктом 3¹ статті 58 Закону України «Про вищу освіту» науково-педагогічні, наукові та педагогічні працівники закладу вищої освіти зобов’язані дотримуватися в освітньому процесі та науковій (творчій) діяльності академічної доброчесності та забезпечувати її дотримання здобувачами вищої освіти.