З огляду на високу зацікавленість студентів в анонсі наукового турніру, було вирішено провести захід в два етапи. Відбірковий етап полягав в тому, що команди демонстрували, наскільки добре вони справляються із завданнями в умовах обмеженого часу. У фінальному етапі команди виступали із заздалегідь підготовленими питаннями, використовуючи для наочності, відеоматеріали та мультимедійні презентації. Всього у відбірковому турі взяли участь 12 студентських команд усіх курсів, для фінального туру було вирішено відібрати 4 з них.
Після прибуття на місця, був запущений таймер: кожній команді було надано 60 хвилин для пошуку інформації та формування думки з приводу отриманого питання. Після закінчення цього часу робота була завершена, команди запрошувалися в лекційну аудиторію №1. О 15:00, коли всі команди зібралися в призначеному місці, прозвучало вступне слово наукового керівника СНТ і ЗМЗ, д.мед.н.. н., проф. Юшковської О. Г., в якому була підкреслена важливість такого формату роботи як інтелектуальні змагання, в рамках яких студенти можуть проявити себе, оволодіти навичками професійної дискусії і пошуку наукової інформації.
Після вступного слова, представники організаційного комітету нагадали правила і регламент турніру: так, капітани кожної з команд, що отримала однакове питання, після його оголошення для глядачів, брали участь в жеребкуванні ролі для виступу. Випадковим чином кожна команда з відповідною «трійки» отримала роль: – Команда-доповідач, чий завданням було представити слухачам погляд команди на поставлене запитання (регламент виступу – 7 хвилин); – Команда-опонент, метою якої був пошук позитивних моментів і неточностей у виступі команди-доповідача (регламент виступу – 5 хвилин); – Команда-рецензент, якій було запропоновано оцінити виступи команд доповідача, опонента, і, при необхідності, задати уточнюючі питання (регламент виступу – 3 хвилини).
Визначивши ролі, капітанам з трійки пропонувалося виступити самим, або вибрати для виступу іншого учасника своєї команди. На завершення кожного питання, після слова рецензента, всі троє учасників вступали в полеміку, відповідаючи на зауваження та питання, як від інших учасників, так і від глядачів із залу, після чого проводилася експертна оцінка виступів з боку журі з виставленням балів.
Таким чином, за допомогою захоплюючих виступів, жарких аргументованих дискусій і були розглянуті всі чотири питання. Вже ближче до вечора, підраховуючи результати, члени журі подякували команди за чудові виступи: обмежений час підготовки не вплинув на її якість, а команди студентів молодших курсів змогли вірно оцінити і оперувати знайденими даними, практично не поступаючись командам старшокурсників в рамках поставлених питань. Після підрахунку балів, були обрані три команди для проходження до фінального етапу, а четверту команду вибрали самі учасники шляхом голосування капітанів.
Перший день добігав кінця, але попереду чекав ще більш насичений захід, адже на наступний день, 9 грудня, був призначений фінальний тур.
– “F1”
– “Festina lente”
– “Лісові Лабрадори”
Після чого було вироблено голосування серед капітанів, в ході якого було обрано четверта команда: “БСМП”. 9-го грудня, о 14:45, команди знову були в зборі
Почався етап з конкурсу капітанів. Капітанам команд було запропоновано вирішити задачу з молекулярної біології: використовуючи загальномедичні знання та ерудицію, капітани вираховували, з скількох амінокислот складається кожна з ланцюгів запропонованого умовного поліпептиду, а потім, отримавши ці значення, відповідали, яку мінімальну кількість нуклеотидів в умовному гені необхідно для експресії даного полипептида (враховуючи тільки екзони). Дві команди, чиї капітани найближче підійшли до правильної відповіді, отримали можливість вибрати черговість виступів у фіналі, визначивши свою роль на кожен з чотирьох турів (крім доповідача, опонента та рецензента в фіналі була додана четверта роль – спостерігач).
Фінал пройшов в чотири тури, що дорівнювало кількості що беруть участь команд, таким чином, кожна команда брала участь по одному разу в кожній ролі, що забезпечувало максимальну об’єктивність при оцінюванні. Кожен тур починався з ходу команди-опонента: команді-доповідачу пропонувалося питання з переліку відомих раніше, і, потім, після згоди (тут варто зазначити, що кожна команда мала право один раз відмовитися від запропонованого питання без втрати балів), наступала черга виступу доповідача . За сім хвилин доповідач, використовуючи мультимедійну презентацію і будь-які інші матеріали, здійснював детальний розбір конкретної задачі.
Після цього приходила чергу опонента: шляхом порівняння використовуваних матеріалів доповідача з тими, що використовувалися командою опонента, цей учасник протягом п’яти хвилин оцінював сильні і слабкі сторони виступу, давав оцінку, робив зауваження. Далі виступав представник команди-рецензента, який давав оцінку обом виступів, і, при необхідності, задавав уточнюючі питання.
Після полеміки глядачі турніру і команда-спостерігач мали можливість задати питання. Так, особливо «гарячі» дискусії розгорілися під час обговорення питань, пов’язаних з фармакогенетикою і кріобіологією: схоже, ці аспекти не залишили байдужих глядачів в залі, що сприяло цікавому обговоренню.
Після чотирьох турів, настав час підбивати підсумки … Чемпіони турніру:
1 місце: “БСМП”
2 місце: “Festina lente”
3 місце: команди “F1” і “Лісові Лабрадор”
І, зрозуміло, які переможці без призів?
Щоб зберегти пам’ять про цю значущу для студентської науки ОНМедУ подію, були підготовлені призи для всіх учасників. Були вручені книги видавництва Одеського Національного медичного університету для заохочення тяги до знань:
1 місце: Запорожан В. Н. “Оперативна гінекологія”
2 місце: Запорожан В. Н, “Вроджені вади розвитку”
3 місце: Возіанов А. Ф. “Гостра ниркова недостатність” і Аряєв Л. Н. “Релігійна психопатологія”
Всі фіналісти отримали в нагороду “Клініко-фармакологічний глосарій” (Кресюн В. І., Годован В. В.)
Всі учасники турніру були нагороджені сертифікатами.
Від партнерів турніру, профкому студентів ОНМедУ переможці отримали речі з атрибутикою турніру: барвисті блокноти, значки та гуртки. Ми віримо, що це допоможе популяризувати турнір серед студентів і в наступний раз відгук буде ще більшим:)