ОБМІН ДОСВІДОМ ВИКЛАДАННЯ МІЖ ЛИТОВСЬКИМ УНІВЕРСИТЕТОМ НАУК ПРО ЗДОРОВ’Я І ОДЕСЬКИМ НАЦІОНАЛЬНИМ МЕДИЧНИМ УНІВЕРСИТЕТОМ

У ХХІ столітті істотний внесок в досягнення уніфікації вимог до підготовки конкурентоспроможних, висококваліфікованих фахівців робить обмін викладачами між ВНЗ різних країн в рамках програм співпраці.

Хотілося б поділитися досвідом співпраці кафедри стоматології дитячого віку Одеського національного медичного університету з колегами кафедри профілактичної та дитячої стоматології Литовського університету наук про здоров’я в рамках програми ERAS-MUS +.

Відвідування даного університету дозволило нам ознайомитися як з деякими аспектами змістовної сторони і методики викладання курсів стоматології, так і технічними формами подання інформації в навчальному процесі та проведення контролю за її засвоєнням.

Цінним для нашої практики викладання є високий ступінь активізації практичної складової навчального процесу, якій приділяється велика увага в Литовському університеті.

Основні теоретичні положення, зазначені професорами і доцентами під час лекцій, освоюються студентами самостійно до певного заняття. Аудиторне заняття проводиться у формі дискусії та обговорення підготовлених студентами презентацій і/або актуальних матеріалів з наукових видань, що відповідають темі заняття.

Особливий акцент слід зробити на високому рівні технічного оснащення, що дозволяє студентам 2-го і 3-го курсів більшу частину практичних занять працювати на фантомах і моделях щелеп, а студентам 4-го і 5-го курсів вести клінічний прийом пацієнтів під наглядом і контролем викладачів. Кожний студент перед початком навчального року отримує набір стоматологічних наконечників, а бори, інструменти та матеріали видаються перед початком прийому безпосередньо в клінічному залі.

Нова бібліотека цього університету побудована за сучасними технологіям, оснащена персональними комп’ютерами, має вихід в Інтернет і працює цілодобово. Учні можуть користуватися як електронними, так і паперовими виданнями. Таким чином, студенту надається практично необмежений доступ до отримання теоретичної інформації, а також тренування і вдосконалення своїх практичних навичок, що є особливо важливим аспектом навчання майбутніх лікарів-стоматологів.

Можна зробити висновок, що організація обміну викладацьким досвідом між вищими медичними навчальними закладами різних країн дозволяє дістати уявлення про вимоги до фахівців і формату їхнього навчання в умовах підвищеної конкуренції між закладами освіти, підвищити якість підготовки майбутніх лікарів з урахуванням передового досвіду проведення занять і створити умови для формування високої конкурентоспроможності нашого університету на міжнародній арені.

 

Асистент кафедри стоматології дитячого віку к. мед. н. Шуміліна К. С.